Oglas

Tunel dužine skoro 60 km

Za povezivanje Evrope: Megaprojekat vrijedan 29 milijardi dolara u srcu planine

Oglas

Tunel Euralpin Lyon Torino (TELT) je veliki dvonacionalni željeznički infrastrukturni projekat koji uključuje izgradnju baznog tunela dugog 57,5 ​​km kroz Alpe kako bi se povezala Francuska i Italija. Projekat vrijedan skoro 30 milijardi dolara osmišljen je da preusmjeri značajan teretni i putnički saobraćaj sa cesta na željeznicu, a očekivani datum završetka je 2033. godine.

Pregled projekta

Cilj: Uspostaviti brzu/velikokapacitetnu željezničku vezu između Lyona, Francuska, i Torina, Italija, kao centralnog čvorišta Mediteranskog koridora Evropske unije, koji se proteže od Španije do Mađarske.

Prednosti:

Ekološki: Cilj je ukloniti preko milion teških teretnih vozila sa alpskih puteva godišnje, smanjujući procijenjenih 3 miliona tona emisija gasova staklene bašte godišnje.

Efikasnost: Smanjit će vrijeme putovanja putnika između Pariza i Milana sa približno 7 sati na oko 4,5 sata, te smanjiti vrijeme putovanja između Lyona i Torina sa 80 na 25 minuta.

Ekonomski: Jača ekonomske veze i konkurentnost između Francuske, Italije i ostatka Evrope.

Struktura: Glavni tunel se sastoji od dvije paralelne, jednokolosiječne cijevi povezane poprečnim prolazima svakih 333 metra, zajedno s pristupnim tunelima i ventilacijskim oknima.

Trenutni status

Izgradnja: Projekt je "megagradnja u punom jeku", s izgradnjom koja napreduje na deset lokacija s obje strane Alpa.

Napredak: Do sredine 2025. godine iskopano je gotovo 50 kilometara od ukupno 162 km galerija i tunela (uključujući pomoćne dijelove).

Prekretnice: U aprilu 2025. godine, prva od sedam velikih mašina za bušenje tunela (TBM), nazvana "Viviana", lansirana je na francuskoj strani kako bi započela iskopavanje glavnog dijela baznog tunela.

Vremenski okvir: Očekuje se da će cijela prekogranična dionica biti puštena u rad do kraja 2033. godine.

Upravljanje i finansiranje

Promotor: Projektom upravlja TELT (Tunnel Euralpin Lyon Torino), dvonacionalni javni promotor (50% francuska država, 50% italijanska država) odgovoran za realizaciju i rad prekogranične dionice.

Finansiranje: Projekt sufinansiraju Francuska, Italija i Evropska unija.

Web stranica: Za više informacija i ažuriranja uživo o napretku projekta posjetite službenu web stranicu.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad

Više tema kao što je ova?

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama